Szukaj w serwisie
O nas Administracja Pracownie Kliniki Poradnie specjalistyczne KLINIKA ZDROWEGO SERCA Wydarzenia Konferencje Wydawnictwo Biblioteka Fundacje Stowarzyszenia
Aktualności Kronika SCCS Wyróżnienia Akredytacja ISO Ankiety Opinie Pressroom Galeria Konkursy Praca Przetargi Dojazd Kontakt

Mała aktywność fizyczna

Brak regularnej aktywności fizycznej jest przyczyną wielu problemów zdrowotnych, jak:

  • nadciśnienie tętnicze
  • choroby serca i udar mózgu
  • cukrzyca typu 2
  • otyłość
  • depresja
  • bóle kręgosłupa i dolegliwości stawowe

Natomiast regularna aktywność fizyczna przynosi wymierne korzyści:

  • obniża ciśnienie tętnicze krwi – skurczowe i rozkurczowe,
  • zmniejsza masę ciała,
  • obniża stężenie „złego” cholesterolu – LDL i zwiększa stężenie „dobrego” cholesterolu – HDL,
  • zmniejsza krzepliwość krwi, zapobiega powstawaniu zakrzepów w naczyniach krwionośnych,
  • przyśpiesza rozwój obocznego krążenia wieńcowego,
  • zmniejsza częstość bólów wieńcowych u osób chorych,
  • obniża poziom glukozy we krwi,
  • zmniejsza stres,
  • poprawia samopoczucie,
  • dobrze wpływa na sen,
  • poprawia nastrój.
  • Ćwiczyć należy systematycznie , co najmniej 4-5 razy w tygodniu, a nawet codziennie.

Codziennie należy ćwiczyć nie krócej niż 30-45min (5-10 min rozgrzewka, 20-30 min ćwiczenia właściwe, 5-10 min spokojne ćwiczenia). Najkorzystniejszy dla organizmu jest wysiłek od „dość lekkiego” do „trochę wyczerpującego”.

Zalecane są następujące formy wypoczynku:

  • spacery.
  • jazda na rowerze,
  • gimnastyka,
  • taniec,
  • pływanie,
  • bieganie,
  • codzienne czynności, np. wchodzenie po schodach.
  • Poziom aktywności fizycznej skonsultuj z lekarzem lub fizjoterapeutą.
/\
SCCS na Facebook'u

Fundacja Śląskiego Centrum Chorób serca

KRS 0000219230



Podaruj 1% Podatku

Dziękujemy za pomoc
Chorym i naszemu Szpitalowi