System Zarządzania BHP
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM I HIGIENĄ PRACY – NORMA PN-N 18001
Celem norm PN-N 18001 jest umożliwienie organizacji odpowiedniego zaprojektowania i wdrożenia elementów systemu zarządzania w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem wymagań przepisów prawnych i innych wymagań dotyczących tej dziedziny. Norma została opracowana w sposób umożliwiający jej zastosowanie przez każdą organizację, niezależnie od rodzaju działalności i wielkości. Analogicznie jak w normie ISO 14001, model systemu zarządzania bezpieczeństwem higieną pracy oparty jest na spełnieniu norm prawnych oraz na koncepcji ciągłego doskonalenia. System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy nakłada wymóg angażowania pracowników zarówno do staranniejszego przestrzegania przepisów bhp, jak też podejmowania działań w celu poprawy stanu bhp w organizacji.
ZOBOWIĄZANIA DO SPEŁNIENIA SZCZEGÓŁOWYCH WYMAGAŃ DOTYCZĄCYCH BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY:
- zapobieganie wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym, oraz zdarzeniom potencjalnie wypadkowym.
- wprowadzenie skutecznej kontroli ryzyka zawodowego i dążenia do stałej poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.
- podnoszenie kwalifikacji personelu i ich zaangażowanie na rzecz poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.
- uwzględnianie przy modernizacji Szpitala rozwiązań sprzyjających komfortowi pobytu i pracy w Szpitalu.
- spełnianie wymagań prawnych i innych w zakresie BHP.
|