Szukaj w serwisie
O nas Administracja Pracownie Kliniki Poradnie specjalistyczne KLINIKA ZDROWEGO SERCA Wydarzenia Konferencje Wydawnictwo Biblioteka Fundacje Stowarzyszenia
Aktualności Kronika SCCS Wyróżnienia Akredytacja ISO Ankiety Opinie Pressroom Galeria Konkursy Praca Przetargi Dojazd Kontakt
 

KLINIKA ZDROWEGO SERCA

W listopadzie 2012 ruszyła ogólnopolska kampania społeczna "Ciśnienie na życie". Jej celem jest zmotywowanie Polaków do profilaktyki chorób układu krążenia, a w szczególności - nadciśnienia tętniczego.

Kampania skupia się na dwóch zasadniczych obszarach działania:

  • przeprowadzenie ok. 200.000 pomiarów ciśnienia w kilkudziesięciu miastach w całej Polsce
  • przeprowadzenie szeroko zakrojonych działań edukacyjnych skierowanych do społeczeństwa, a związanych z profilaktyką nadciśnienia tętniczego i chorób układu krążenia.

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez PBS w listopadzie 2012 roku "Nadciśnienie, czy wiemy o nim wszystko?", wiele osób po pięcdziesiątym roku życia jest zainteresowanych sprawdzeniem stanu swojego zdrowia. Co więcej, większośc badanych przyznała się do złych nawyków żywieniowych oraz braku aktywności fizycznej.

Z danych Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego wynika, że choroby układu sercowo-naczyniowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób.

Przekonanie osób z grupy ryzyka do działań profilaktycznych, to jedyna szansa zmniejszenia wskaźnika przedwczesnej umieralności osób poniżej 65 roku życia w Polsce, który należy do najniższych w Europie. Możliwośc wykonania badania oraz konsultacji jego wyniku w miejscu codziennej aktywności, to wielka wartośc kampanii "Ciśnienie na życie" - mówi prof. Marian Zembala, kardiochirurg, dyrektor Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu i opiekun merytoryczny tej akcji, który ze względu na wagę problemu i szczytny cel kampanii włączył się charytatywnie w jej promowanie.

Kampania społeczna "Ciśnienie na życie" zorganizowana została z z inicjatywy Grupy Polpharma. Potrwa ona do końca 2013 roku - jej zwieńczeniem będzie sporządzenie raportu "Serce Polaka", w którym wykorzystane zostaną dane z tysięcy pomiarów ciśnienia tętniczego Polaków. Istotnym elementem akcji będzie aktywne włączenie się w organizację obchodów Światowego Dnia Serca w dniu 29.09.2013.

Zamierzeniem Grupy Polpharma było, by oprócz "jednorazowej" rocznej akcji, kampania ta zyskała szerszy wymiar i przyniosła długoterminowe korzyści dla polskiego społeczeństwa. Dlatego decyzją Polpharmy każda złotówka z wykonanego pomiaru ciśnienia przekazywana będzie na rzecz Kliniki Zdrowego Serca w Śląskim Centrum Chorób Serca, na działania profilaktyczne związane z nadciśnieniem i innymi czynnikami ryzyka.

Zachęcamy do aktywnego przyłączenia się do kampanii!

Zapraszamy również do śledzenia jej przebiegu na naszej stronie oraz na oficjalnej stronie kampanii:

www.cisnienienazycie.pl/

Mierz ciśnienie, miej ciśnienie na życie!

Załączniki:
/\
SCCS na Facebook'u

Fundacja Śląskiego Centrum Chorób serca

KRS 0000219230



Podaruj 1% Podatku

Dziękujemy za pomoc
Chorym i naszemu Szpitalowi