Szukaj w serwisie
O nas Administracja Pracownie Kliniki Poradnie specjalistyczne KLINIKA ZDROWEGO SERCA Wydarzenia Konferencje Wydawnictwo Biblioteka Fundacje Stowarzyszenia
Aktualności Kronika SCCS Wyróżnienia Akredytacja ISO Ankiety Opinie Pressroom Galeria Konkursy Praca Przetargi Dojazd Kontakt
Jesteś tutaj: Strona główna » Informacje dla...
 

Informacje dla...

Pacjenta


Szanowni Państwo

Oddajemy do Państwa dyspozycji informator mający na celu ułatwienie korzystania z naszych usług, który odpowie na najczęściej zadawane pytania i pomoże odnaleźć się Państwu w nowym środowisku na okres pobytu w naszej placówce.

Pragniemy aby kontakt z naszym szpitalem pozostawił w państwa świadomości miłe odczucia, zapewniając fachową opiekę i pomoc w rozwiązywaniu swoich problemów zdrowotnych.

Naszym celem jest zapewnienie pacjentom najlepszych świadczeń medycznych, a tym samym pomaganie w szybkim powrocie do zdrowia.

Dokumenty wymagane przy przyjęciu do szpitala:

  • Skierowanie do szpitala
  • Dowód osobisty
  • Dla osób ubezpieczonych- zaświadczenie o ubezpieczeniu
  • Dla osób nie ubezpieczonych-dowód tożsamości, osoba taka pokrywa koszty leczenia

Rzeczy osobiste jakie należy zabrać ze sobą do szpitala:

  • Przybory toaletowe
  • Pidżama ( zalecana bluza rozpinana z przodu na całej długości)
  • Pantofle
  • Bielizna osobista
  • Sztućce i kubek

Pobyt w oddziale szpitalnym

Pracą oddziału kieruje kierownik kliniki, za jakość opieki pielęgniarskiej odpowiedzialna jest pielęgniarka oddziałowa. Pacjenci mają zapewniony codzienny kontakt z lekarzem prowadzącym.

W czasie pobytu w oddziale pacjent ma zapewnioną profesjonalną opiekę personelu medycznego w pełnym zakresie na wysokim poziomie.

Poza opieką lekarską i pielęgniarską zapewniamy stały dostęp do porad psychologa.

Wsparcie psychiczne jest ważnym elementem leczenia i warunkiem szybkiego powrotu do zdrowia.

Istotnym elementem terapii jest proces rehabilitacji, który realizuje doświadczona grupa
rehabilitantów.

Depozyt

Rzeczy osobiste pacjenci mogą oddać do depozytu szpitalnego, który funkcjonuje w ramach izby przyjęć natomiast rzeczy wartościowe są zabezpieczane w depozytach oddziałowych.

Zabezpieczanie rzeczy wartościowych i dokumentów jest koniecznością w czasie czasowego opuszczania sali chorych. Biorąc pod uwagę dobro pacjentów bardzo prosimy o korzystanie z depozytów oddziałowych i podejmowanie rzeczy wartościowych w dniu wypisu

Powyższe zalecenia wynikają z dbałości o mienie pacjenta.

Żywienie

Ważnym elementem terapii jest właściwe w danym przypadku i okresie leczenia żywienie

zgodnie zaleceniami dietetycznymi, zapewniamy opiekę profesjonalnych dietetyków, którzy czuwają nad jakością posiłków oraz zajmują się promocją zasad zdrowego odżywiania.

Dodatkowe posiłki z domu przygotowane wg zaleceń lekarza muszą być przechowywane w dostępnych urządzeniach chłodniczych.

Kontakt z bliskimi

Pacjentów można odwiedzać codziennie jednak ze względu na komfort innych chorych oraz organizację pracy oddziału prosimy o planowanie odwiedzin w godzinach 14 00-20 00.

W oddziałach intensywnej opieki jednocześnie przy chorym może przebywać jedna osoba, po wcześniejszym ustaleniu odwiedzin z personelem medycznym.

Pacjenci mają możliwość kontaktu telefonicznego i korespondencyjnego.

Automaty telefoniczne są zlokalizowane na każdym oddziale, można także uzyskać połączenie poprzez centralę telefoniczną .

Pacjenci unieruchomieni w łóżku mają możliwość rozmowy przez telefon przenośny.

Usługi poza medyczne świadczone dla pacjentów

Opieka duszpasterska realizowana przez kapelana ŚCCS. Parafia Św. Kamila Zabrze, ul. Dubiela 10 tel.32 271-50-37

Nabożeństwa w kaplicy odbywają się zgodnie z udostępnioną informacją obok kaplicy.

Kaplica szpitalna dostępna cała dobę znajduje się na poziomie parteru obok pracowni EKG.

Ze względu na troskę o kaplicę jest ona otwarta tylko w czasie obecności w szpitalu kapelana istnieje możliwość indywidualnej modlitwy ,w recepcji szpitala należy poprosić o wydanie kluczy do kaplicy.


Zakupy

W szpitalu, zarówno w budynku A, jak i B funkcjonuje sklep z artykułami spożywczymi, prasą, środkami higieny osobistej. Sklep czynny jest codziennie.

Ponadto, na terenie budynku B działa restauracja, oferująca smaczne i niedrogie posiłki.

Zapewniamy pomoc w zakupach poza szpitalem.

Pragniemy poinformować o możliwości wypowiedzenia swojej opinii o jakości naszych świadczeń poprzez wypełnienie ankiety dotyczącej Państwa oceny pobytu w naszej placówce.

Jednocześnie bardzo prosimy o wypełnienie ankiety gdyż chcemy znać Państwa opinię i na ich podstawie doskonalić poziom oferowanych świadczeń.

Rzecznik Praw Pacjenta

Każdy pacjent napotykający w naszym ośrodku problemy związane pobytem w szpitalu ,lub obserwujący fakty i zjawiska wymagające poprawy ,może zwrócić się o pomoc do Rzecznika Praw Pacjenta, kontakt telefoniczny: 32/37 33 722, e-mail: rzecznik@sccs.pl

/\
SCCS na Facebook'u

Fundacja Śląskiego Centrum Chorób serca

KRS 0000219230



Podaruj 1% Podatku

Dziękujemy za pomoc
Chorym i naszemu Szpitalowi