Jesteśmy, aby ratować, leczyć, dawać nadzieję...
  • Klawisze dostępności
    Przejdź do treści
    Alt
    1
    Mapa witryny
    Alt
    2
    Wersja tekstowa
    Alt
    3
    Wersja z wysokim kontrastem
    Alt
    4
    Wyszukiwarka
    Alt
    5
    * Na Macu zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)
  • Mapa witryny

Szkolenie zarządzania w sytuacjach kryzysowych w Izbie Przyjęć

Pracownicy Centrum Symulacji Medycznej i Zakładu Ratownictwa Medycznego Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach przeprowadzili w Śląskim Centrum Chorób Serca w Zabrzu specjalistyczne szkolenie z zarządzania zasobami medycznymi w sytuacji kryzysowej. Podczas kursu Crisis Resource Management zespół Izby Przyjęć SCCS składający się z lekarzy, pielęgniarek i ratowników uczył się współpracy i skutecznej komunikacji w sytuacjach trudnych.

Szkolenie zarządzania w sytuacjach kryzysowych w Izbie Przyjęć - Zdjęcie główne
2024-02-28

Trzydniowe szkolenie składało się z sesji teoretycznych oraz specjalnie przygotowanych symulacji medycznych. Warsztaty przeprowadzono w Izbie Przyjęć Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu wśród personelu medycznego, który pracuje ze sobą na co dzień.

  

- Ćwiczenia zorganizowano w środowisku pracy zespołu z użyciem zaawansowanego symulatora, który oddaje szereg procesów fizjologicznych, które personel może badać i wykonywać wszystkie procedury medyczne. Po zdarzeniu analizujemy dany przypadek oraz omawiamy kompetencje zespołu, jak wyglądała współpraca, komunikacja pomiędzy poszczególnymi osobami  – mówi Marcin Gałkiewicz z Zakładu Ratownictwa Medycznego SUM w Katowicach.

 

 

Celem szkolenia jest zminimalizowanie działań niepożądanych oraz błędów medycznych wśród personelu medycznego. Szkolenie skupia się na organizacji pracy zespołu i odpowiednim wykorzystaniu zasobów osobowych i sprzętowych w danym środowisku. 

 

- Takie kompetencje jak praca lidera, skuteczna komunikacja, unikanie błędów fiksacji, odzyskiwanie świadomości sytuacyjnej to obszary, które nie zamykają się ściśle w medycznych procedurach postepowania z pacjentem. Szkolenie ma uczyć współpracy i budowaniu relacji w zespole, które pozwalają działać sprawniej i skuteczniej– mówi Tomasz Lemm, kierownik Centrum Symulacji Medycznych SUM.

 

Szkolenie przeprowadzono w ramach współpracy jednostek i szpitali klinicznych Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.